Khamis, 27 Januari 2011

TeNtAnG AkU

salam...nama dlm i/c nor afidah tp nama samaran fida atau puteri salju.. aku dilahirkan di Gelang Patah, Johor pd 14 Oktober 1990. so, skg umo aku nak masuk 21 la kan..huhu...aku dibesarkan dlm keluarga yg sederhana dan diberi didikan agama yg cukup oleh mak dan arwah ayahku.Sebenarnya bila sebut jer psl arwah ayah mesti aku ase sdih sbb skg aku hnya ade mak dan adik-beradik jer..nak wat cm ne dh takdirnye begini, so aku harus teruskan hidup di muka bumi ini sebelum giliran aku plak tiba.Kalo nak cite psl hidup aku mmg xkan abis la mlm ni sbb terlalu banyak story about me..hehe..tp aku try pendekkan. Aku mula memasuki alam persekolahan ketika tinggal di Senai ,Johor. Belum sempat menghabiskan sesi persekolahan di situ aku terpaksa berpindah sekolah sbb mengikut ibu bapaku.selepas itu banyak sekolah gak la yg aku masuk..(cam nomad la plak kn)...huhu..lps abis skola rendah, aku memasuki alam persekolahan menengah plak di kwsn Taman Daya, JB hinggalah ke ting.5..then, aku dpt tawaran utk msuk ke ting 6 plak. mase tu mmg aku btul2 teringin nk msuk ting 6 la sbb aku x smbung diploma kn.kenangan masa ting 6 itu terlalu manis buat aku sbb di situ la personaliti aku mula berubah sedikit demi sedikit. aku try jd lbeh confident ble kt dpn khalayak. aku berjaya menamatkan ting 6 dgn result yg boleh thn la. pd bln Julai 2010 plak aku msuk ke Universiti Malaysia Sarawak iaitu tmpt aku blaja skg ni.aku hrp aku dpt menuntut ilmu Allah ini dgn sebaik mungkin. yela kan ble dh duk jauh dri family ni, kita kne ade pendinding diri spya x mudah leka dgn budaya kt tmpt bru cm kt srwk ni.Alhamdulillah, aku temui sahabat sejati yg slalu ade mse aku susah mahupun sng..dan aku amat bersyukur kpd Allah sbb sentiasa memandu aku ke jalan yg benar. hurmmmm...aku ase ckuplah setakat ni sje coretan aku mlm ni..mata aku pun dh berat minta dipejam..maafla kalo ade sape2 yg bace apa yg aku tulis ni mmg byk ksalahan tatabhs...juz nk cpt..
ok..see u nex time..salam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan