Selasa, 14 Jun 2011

KeReSaHaN HaTi InI

        setelah sekian lama ku tidak mencatat apa2 di blog ini, hari ini ingin kucoret sesuatu agar bisa lepas semua permasalahan dan kekeliruan yg melanda fikiranku. Bukannya aku mahu menidakkan takdir yg telah ditentukan oleh Allah, tetapi aku hanya mahu meringankan beban dalam hati ini. Kadang2 aku sendiri tidak tahu apa lagi yg harus aku buat untuk selesaikan masalah ini. Aku cuma mampu bersabar dan berdoa moga Allah permudahkan perjalanan hidupku ini. Entahlah....aku kadang2 bingung juga dengan kerenah takdir yang mencampakkan aku dalam kekeliruan ini...tapi aku tahu Allah mahu menguji sejauh mana keimananku terhadap ujian yg menimpa. Memang kadangkala aku berasa atas semua ini tetapi aku hanya insan lemah yg perlukan perlindungan dari-Nya.
Sebenarnya memang susah juga nak hadapi ini semua dalam hidup kita tapi aku harus kuat semangat supaya tak tersungkur di tengah perjalanan berduri sebelum sampai ke destinasi abadi. Apa yg kuharapkan semoga Allah memberi kekuatan padaku untuk menempuhi cabaran dalam hidup ini dalam usaha menggapai keredhaan-Nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan